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MEDIEVAL 2 E KINDOMS(espansione)

Ultimo Aggiornamento: 13/09/2007 22:42
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12/05/2007 03:18
 
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Che cosa ne pensate di questo gioco,se vi piace il medioevo e volete divertirvi online è il gioco giusto per voi.

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"Aspetta ! Gli uomini su quella barca chi sono ?!"

"Normanni ! Venitemi tutti dietro e fate silenzio !"

"Perchè ? Sono pericolosi ?"

"Dipende ! Forse ci lasceranno stare, o forse ci ammazzeranno tutti !"

Il 13° Guerriero

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15/05/2007 19:54
 
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Come ben sapete uscira' per agosto la nuova espansione di M2TW, ecco il link per vedere le ultime immagini che anno messo a disposizione ..... [SM=g6934]
http://pc.spaziogames.it/content2/news/news.asp?id=71012&zona=pc&foto=1&num_foto=7



[Modificato da DucaWilliam 23/05/2007 17:34]
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23/05/2007 14:55
 
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la cosa che preferisco dell'espansione è la possibilità di costruire forti permanenti e le 4 campagne in periodi e territori diversi!

la gran campagna attuale nn è bellissima xkè se io ho gli inglesi, non mi scontrero mai con le unità veramente forti degli scozzesi, si arriva cosi che puoi fare i cavalieri di inglesi ma hai conquistato già 3/4 di mondo.... [SM=g8112]
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23/05/2007 17:47
 
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Da questi due link potete andare a scaricare le due patch ufficiali di Medieval 2 Total War (da gamershell):

PATCH 1.1

PATCH 1.2

[Modificato da KingRoger_the_evilcracker 23/05/2007 18:04]
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23/05/2007 18:53
 
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Da questo link potete vedere il trailer dell'espansione Kingdoms che uscira' alla fine di questa estate. [SM=g8051]
TRAILER


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13/06/2007 19:03
 
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La Creative Assembly ha pubblicato nuove immagini di Kingdoms, espansione di Medieval II: Total War.
Veramente belle, ecco il link:
Immagini Medieval 2 Total War
[SM=g9313]




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15/06/2007 20:13
 
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Altre nuove immagini messe a disposizione e in piu' il video (che rispetto a quello gia' visto ha qualcosa di diverso ed è scaricabile). Saro' ripetitivo ma sono sempre piu' belle. Ragazzi ma quanto sono belli i teutonici?
Ecco i link:


IMMAGINI E VIDEO



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21/07/2007 14:23
 
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Per l'espansione si parla per il 7 di settembre, staremo a vedere, ecco il link:

Espansione al 7 di settembre







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22/07/2007 01:33
 
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forza duca bisogna solo resistere fino a settembre
[SM=g9423] [SM=g9423] [SM=g9423]
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22/07/2007 12:22
 
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Normanni eccovi qua 3 i link dei trailer per le campagne di kingdoms

Campagna Inglese

www.gametrailers.com/player/19525.html

Campagna Teutonica

www.gametrailers.com/player/20534.html

Campagna Crociata(da notare verso la fine quei lanciafiamme bastardi XD)

www.gametrailers.com/player/22565.html


Appena rilasceranno quella Spagnola verrà postata...dai che il 7 settembre si avvicina [SM=g9423]
[Modificato da LordSigfrido 22/07/2007 12:23]
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23/07/2007 12:49
 
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Un regalino per il Duca...buona visione! [SM=g8336]
www.gamershell.com/download_20288.shtml
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23/07/2007 14:56
 
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Grazie per il regalino SirTancred anche se il tuo compagno d'armi LordSigfrido ti ha anticipato. [SM=g8004]






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Fratello di scudo
08/08/2007 16:08
 
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Ave a tutti,
ecco il nuovo bilanciamento delle unità per campagna e multiplayer, è in inglese e quindi se qualche anima buona, che lo conosce meglio di me, ha voglia di tradurlo in italiano lo ringrazio fin d'ora [SM=g8861] [SM=g8925]

Jack Lusted:
As outlined in the recent blog by Jason, there has been some significant re-balancing of unit stats for Kingdoms, the expansion pack for Medieval II. I am Jack Lusted, now a Games Tester at The Creative Assembly UK, but when I helped Jason by contributing to the balancing of Kingdoms I was a modder from the Total War Community.

Although the last blog described the process involved in balancing Kingdoms, it did not say what has changed. In this blog I will aim to explain how the balance has altered from Medieval II, give examples of how specific units have changed, what most unit types should be used for, and how the balance varies between the four Kingdoms campaigns.

The re-balance is not a small one, there have been some big changes. Almost all, if not all of the units have had changes to their stats. Some minor, some major. This is to reflect the fact that the whole balance of the game has been re-examined.

The really big change is to cavalry. Cavalry unit sizes are now smaller, and their stats have been dropped. They are now 30 soldiers on normal unit sizes, which means on huge they are 60. But before you all cry 'nerf!', let me explain what this means in-game. The smaller unit sizes makes cavalry more maneuverable as the size of cavalry units in update 1.2 proved to be a little unwieldy at times. Now you can use them more fluidly. And despite having their stats dropped, an increase to the mass of the mounts they ride means that heavy cavalry still pack a devastating punch from the rear or flank. This means that heavy cavalry have moved away from frontal charging wrecking balls, towards how they were used in the original Medieval: Total War - fast moving flanking units who pack a devastating punch. Even with a frontal charge, they can still wreak major damage upon non-spear, pike, or halberd troops.

There have been several global stat changes. All armour values have been reduced by 2, and all shield values have been raised by 2. These changes are designed to increase the importance of shields in combat when charged, but make units more vulnerable from the rear. Most units without shields have also received a boost to their defense skill so they have not been weakened in melee. The exception being missile units but they now have greater accuracy and therefore more deadly projectiles, so it balances out.

An example of one of the units that has had major changes to its stats are the Zweihanders. In update 1.2 this unit had the following stats:

Attack: 14
Charge bonus: 6
Attack attributes: none
Armour: 7
Defense Skill: 4
Cost: 680

In Kingdoms their stats have been changed to:

Attack: 15
Charge bonus: 9
Attack attributes: armour piercing (only counts half target armour when attacking)
Armour: 5
Defense Skill: 8
Cost: 520 (390 in Americas where all unit costs are lower. More on that later)

Quite a big change as you can see. Now they are true shock troops who have a very powerful charge. With the changes in unit stats, there has been a redefining of how some unit types are used. I'm going to go through and try and cover every unit type and how they should be used in Kingdoms.

Heavy cavalry - no longer sweep all before them in frontal charges. Spearmen, pikes and halberds can all stop frontal charges from them, and heavy infantry are better at resisting them. However heavy cavalry still deliver a punch that can't be beat to the rear and flanks of other units, which combined with the fact they're cavalry, means they can get into positions which allow them to deal the hammer blow. Rear and flanking charges also come with morale penalties to the enemy so they're great at routing parts of the enemy line.

This has proved to be a more fun balance, and one that offers better for gameplay. Do not think that heavy cavalry are now underpowered, they are not. For instance in the Crusades campaign, knights are crucial to t he Kingdom of Jerusalem. No other unit can match the maneuverability, impact of charge or morale effect from a charge that heavy cavalry has. They're not nerfed, they just have a different use now.

Light cavalry - fast and maneuverable - they should be used for dealing with skirmishers, routers, horse archers and possibly rear charges into infantry if the infantry is engaged.

Horse archers - with the improved missile accuracy and smaller more manageable cavalry unit sizes, these guys are as deadly as they should be. Vulnerable to archers and faster light cavalry.

Elephants - no major changes here, still the wonderfully fun point and click weapons of destruction they've always been. Just like before flaming arrows, artillery, javelins etc. are the counters to them.

2 handed swordsmen - all 2 handed sword units have gained the armour piercing ability and similar changes to the Zweihanders. They are now perhaps the best shock infantry in the game, but are vulnerable to missles and cavalry, and will suffer heavy casualties in prolonged melee. If used in conjuction with sword and shield infantry to exploit the damage done by the 2 handers charge, they should be able to breach most battle lines.

2 handed axe / polearm units - these guys have been made tougher in melee, and have had slight tweaks to their attack stats. They can now survive better in melee and deal out lots of damage on the charge. Think of them as infantry versions of heavy cavalry. Vulnerable to missiles and cavalry charges.

Spearmen - their main use in Kingdoms should be as the most common anti-cavalry unit type, but with the boost to their attack, they can also take on other infantry a bit better. But as always suffer from the penalties they get from having the spear trait so will be outclassed by other infantry.

Pikemen - the specialist anti-cavalry unit. With much higher mass in Kingdoms no cavalry charge can beat them frontally, and they can also deal with infantry slightly better too. Very weak when flanked and not as good as spears against other types of infantry.

Halberds - they have received boost to their attack values and to mass, so they are better against both cavalry and infantry. Good assault troops, but slow moving and vulnerable to missiles.

Halberds without spearwall - from instance Janissary Heavy Infantry. Have had boost to their attack and defense stats and reductions to cost. Great shock troops but can also do better now in prolonged melee.

Sword and shield infantry - no big changes here, these are still the best prolonged melee infantry unit, and probably the best all round unit type. There is now more variation between units like dismounted Feudal Knights and Dismounted Chivalric Knights.

Missile infantry - have been weakened in terms of their melee abilities slightly, but this is compensated by their increased missile accuracy will become more important due to the higher number of casualties they can inflict with their missiles.

Whilst the overall balance for each of the Kingdoms campaigns is the same, there are differences between each campaign for game-play reasons.

In the Teutonic campaign, all cavalry units are stronger with higher secondary attacks. The Teutonic Order units are also stronger than equivalent unit of other nations, but this is balanced out by the fact that the elite units need to have a cetain percentage of catholicism in a region before they can be recruited. The Order is reliant on those troops to expand and further it's goals so this balances things and prevents the Order from becoming too powerful, too quickly. The Orders units also cost more because of their higher stats so things are also balanced out this way.

For the Crusades, like the Teutonic campaign all cavalry are stronger with higher secondary attacks. But unlike the Teutonic campaign, the Crusader factions do not have superior troops compared to their Muslim enemies. Even so the Crusader nations will be fairly reliant on their strong cavalry to win the campaign.

With Britannia it is spears that are the unit type that receive a boost. This results in a proliferation of good anti-cavalry units, so infantry will dominate the Britannia campaign. But cavalry are not completely negated, they will still be usable units, just not as powerful as in the Crusades or Teutonic campaigns.

And finally in the Americas campaign, New Spain gets smaller units, but sword armed infantry and cavalry with 2 hit points, and a new generals unit with 3. This is to reflect the small numbers of Spanish troops used in the New World, and the extra hit points prevent the smaller units from being overwhelmed. Unit costs are also adjusted to reflect these changes, so overall most units are cheaper but Spanish units are about the same as in M2TW. The Native units will not be pushovers either, and will put up a strong fight.

That just about wraps up my overview of the balance changes made through the unit stats and hopefulle, gives you an idea as to how you'll be adapting your tactics to use these changes in each of the four campaigns in Kingdoms.

Regards,

Jack Lusted
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Vittoria e Felicità


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09/08/2007 12:10
 
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Riassunto di traduzione
Vi do in italiano un riassunto di traduzione, la traduzione completa mi impegnerebbe troppo tempo. Con qualche commentario.

Essenzialmente, il testo dice che con Kingdoms il gioco sarà revisionato in profondità.

il bilanciamento delle unità. Per quel che spiega, sarà più simile a MTW1 in certi aspetti.Lo scopo generale è di rendere più divertente il gioco, obbligando a più manovre ed a più diversità nella scelta dell'esercito.

1. La cavalleria pesante: le unità saranno di meno uomini, ma più manovrabile. L'idea è di utilizzarle per fiancheggiare la fanteria. Negli scontri frontali perderà potenza,sopratutto contro lance, picche ed alabarde: in questi casi la carica non vincerà mai frontalmente. Pero se riescono a caricare sui fianchi o da dietro, ci sarà pure una penalità di morale per le unità che ricevano così le cariche, per facilitare la rotta. La cavalleria pesante dovrà dunque manovrare molto di più. Saranno pure unità meno care.

2. La cavalleria leggera: poche spiegazioni, che però fanno intendere che sarà rapida e manovrabile (di più? sarebbe da sperare).

3. Cavalleria con frecce: più manovrabili e con miglior mira, saranno più letali ed efficaci. Vulnerabili di fronte ad unità di arcieri e alla cavalleria leggera.

4. Elefanti: non cambierà la situazione, dunque seguiterà la regola no ele nel multiplayer.

5. Fanteria con spada a due mani: più potenti nell'attacco e la carica iniziale, avranno pure un fattore anti armatura. Da utilizzare per la carica iniziale, pero da non lasciare troppo a lungo da sole nel corpo a corpo perché lì sono vulnerabili. Sarà la fanteria di assalto principale. Vulnerabile alla cavalleria ed alle frecce.

6. Fanteria con ascia a due mani: più forte nel corpo a corpo. Sarebbe l'equivalente della cavalleria pesante.

7. Lance: migliorerà il fattore d'attacco. Resisteranno meglio contro la fanteria di spada, pure se continueranno ad essergli inferiore. Essenzialmente sarà più efficace contro la cavalleria.

8. Picche: molto più forti se attaccate dalla cavalleria frontalmente, in quel caso dovrebbero vincere sempre. Pure un po' meglio contro la fanteria, però molto deboli se attaccate sui fianchi o da dietro.

9. Alabarde: aumentate nel fattore d'attacco, saranno più forti contro la cavalleria e la fanteria. Buone unità di assalto, ma lente.

10. Fanteria di spada e scudo: non cambierà molto. Sarà l'unità più resistente nel corpo a corpo, è la miglior unità del gioco per la sua versatilità. Ci saranno più differenze da un'unità all'altra.

11. Le unità di tiro: un po' più deboli nel corpo a corpo, però più letali quando sparano o lanciano.

Poi il testo parla del bilanciamento delle unità all'interno delle nuove campagne, dicendo, in linea di massima, che nelle campagne Crociata e Teutonica la cavalleria pesante sarà ancora più forte, mentre nella campagna Britannica saranno molto più forti le unità di lance. Nella campagna Azteca, le unità spagnole saranno più piccole, ma i loro fattori saranno più forti, sopratutto i punti di colpo.

Spero tutto ciò chiarisca le cose per chi non capisce l'inglese, pure se tradotto da un non italiano. Se volete che chiarisca certi punti sui quali non ho dato tanta traduzione, fatemelo sapere.

Spero che realmente la manovrabilità delle truppe migliori e rispondano meglio agli ordini.


Editato da Sir Heinz:
Perdona l'intrusione Nikos ma ho ingrandito i caratteri così si vede meglio e, già che c'ero, ho corretto qualche piccolissimo errore di scrittura; spero non ti dispiaccia, devi sapere che a volte pecco di pignoleria... mi spinge l'invidia di non saper scrivere così bene in Francese come tu sai invece scrivere in Italiano.
[SM=g8947]


[Modificato da SIR HEINZ 09/08/2007 15:39]
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09/08/2007 13:58
 
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[SM=x40782] [SM=g8304] [SM=g8304] dove si trova il trailer della campagna americana [SM=g8126] [SM=x40782] [SM=x40782]?
[Modificato da Onesto combattente 09/08/2007 13:59]
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La guerra è totalmente connessa con l'esistenza della vita:Senza di essa niente avrebbe alcun senso.
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Il Berserker
09/08/2007 15:06
 
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Nikos sei un grande [SM=g8081] magari saprei tradurre io in questo modo non avrei piu bisogno di fare le ore di inglese a scuola ahahahah
PS: ancora il trailer della campagna spagnola non c'è appena lo trovo posto il link
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09/08/2007 18:25
 
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DAvvero grande nikos grande
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La guerra è totalmente connessa con l'esistenza della vita:Senza di essa niente avrebbe alcun senso.
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09/08/2007 23:56
 
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gran lavoro nikos complimenti
non vedo l'ora di provarlo
[SM=x38240] [SM=x38240] [SM=x38240]
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10/08/2007 23:01
 
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Grazie mille della tua traduzione Nikos, per un ignorante come me questa traduzione è molto utile. [SM=g8049]





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Campione del Re
13/08/2007 16:39
 
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Confermo le date di uscita dell'espansione, in America sara' disponibile gia' a fine agosto mentre da noi ovviamente sempre dopo [SM=g8158] e cioe' dal 7 di settembre.




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